Onderscheidend vermogen
Van je identiteit een imago maken, begint bij jezelf goed kennen en weten waarmee jij je klant écht toegevoegde waarde biedt.
Lees verder over What - Woh! - Why
Van je identiteit een imago maken, begint bij jezelf goed kennen en weten waarmee jij je klant écht toegevoegde waarde biedt.
Lees verder over What - Woh! - Why
De meeste ondernemers kunnen heel goed verwoorden 'wat' ze precies verkopen. De uiterlijke kenmerken van je persoonlijkheid, je kennis en vaardigheden, zijn gewoon goed en jij weet hoe die werken. Maar je maakt pas het verschil wanneer de ander ergens door geraakt wordt en precies begrijpt waarom die juist jou nodig heeft.
Dat waarmee mensen echt het verschil maken, is voor de meesten zo vanzelfsprekend dat ze juist daarmee niks doen. Je identiteit is opgebouwd uit 3 lagen. Wanneer jij 'in je flow bent' bemoeit 'die buitenlaag' van je ego zich er nauwelijks meer mee. Jij doet hier dingen van nature en vanzelfsprekend beter dan anderen. Juist dát is precies waar je klanten mee inspireert en daar zit 'jouw verschil'. Door precies dát te vertalen in je aanpak zet je je onderscheidend vermogen in.
Je eigen 'how' goed kennen helpt je om focus te krijgen in je bedrijf en de keuzes die je maakt in je werkzaamheden hierop af te stemmen. Wanneer je 'jouw verschil' kent, heb je de basis voor je koers en je communicatie.
Waarom doe jij wat je doet? Jouw 'Why', jouw 'purpose', zoals dat tegenwoordig populair heet, is het eindresultaat waar jij zélf door geraakt wordt. Dat staat helemaal los van bijvoorbeeld de financiële bonus of waardering die het je opleveren. Het zit echt dieper dan de nobele gedachten die in eerste instantie bij je opkomen. Het is voor je klant direct minder relevant en je hebt er minder 'stuur in handen'. Maar uiteindelijk is dat waar jij het allemaal voor doet.
Met de Merkscan krijgen we jouw 3 W's 'What', 'Woh...!' en 'Why' op een rij. Het is de enige methode waarmee je jezelf echt een 'laag dieper' leert kennen. Op die rode draad in je 'wat, hoe en waarom' en je missie, krijg je levenslang garantie, ook wanneer je heel wat anders gaat doen.