Je merk in beeld geeft zín!
Meer over mij
Mijn naam is Lian en na 17 jaar werkzaam in marketing en communicatie, startte ik in 2007 mijn eigen bedrijf Merk Op. 'Ik doe in zichtbaarheid', bedrijven, mensen, 'een merk' in beeld brengen.
Bij mijn derde afstudeerscriptie, bedrijfseconomie investeringsbeslissingen aan Wageningen Universiteit, ontdekte ik hoe mensen in de kern echt allemaal anders zijn. Een 9 en een publicatie, deden me later beseffen dat ik hier mijn interesse en oog voor die analyse te pakken had. Dat wat je als vanzelfsprekend (én met plezier) doet, werkt het meest krachtig. Ik zag later ook dat de meeste mensen niet zien dat juist daar ook 'hun verschil' zit. Tijdens mijn opleiding senior communicatiemanagement ontwikkelde ik een tool waarmee ik dat onderscheidend vermogen van mensen gestructureerd in beeld kan brengen en vertalen naar de 'merkessentie voor hun bedrijf'.
Op latere leeftijd volgde ik de opleiding grafische vormgeving aan ArtEZ, Hogeschool voor de kunsten.
Vooral het bedenken van concepten waarmee je een boodschap overbrengt, vond ik interessant. Dat gebruik ik nu in de vertaling voor positioneren en het bedenken van proposities voor marketing.
Enige jaren geleden leerde ik het NLP-model marketing en branding kennen. Het maakt een vertaalslag van de essentie van je merk gezien door de ogen van je klant. Het levert de woorden om de ander te raken en een tool om jezelf met plezier zichtbaar te maken op een manier die bij je past.
Wat mij drijft is uitpluizen waarom mensen doen wat ze doen, zien waar iemands kracht precies ligt en drijfveren zijn.
'Het systeem zien', de rode draad vinden in het hoe, wat en waarom, focus aanbrengen en woorden geven aan visie en missie en concepten bedenken om het ook te laten zien. Mooi als mensen echt 'hun verschil' zien. Nog mooier wanneer mensen het beste van zichzelf inzetten en dit ook laten zien. Je merk in beeld geeft zín!
Hieronder vind je mijn CV