Een merk geeft zin!

Meer over mij


Lian

Mijn naam is Lian en na 17 jaar werkzaam in marketing en communicatie, startte ik in 2007 mijn eigen bedrijf Merk Op. 'Ik doe in zichtbaarheid', een merk in beeld brengen.  

Bij mijn derde afstudeerscriptie, bedrijfseconomie investeringsbeslissingen aan Wageningen Universiteit, ontdekte ik hoe mensen in de kern echt allemaal anders zijn. Een 9 en een publicatie, maakte dat ik dit niet zomaar parkeerde. Je stuur zit maar voor een klein deel aan de oppervlakte. Juist het deel wat een laagje dieper zit, werkt het meest krachtig, omdat je ego 'daar geen rekening voor schrijft'. Tijdens mijn opleiding senior communicatiemanagement ontwikkelde ik een tool waarmee ik dat onderscheidend vermogen van mensen, van ondernemers gestructureerd in beeld kan brengen en daarmee de merkessentie voor hun bedrijf.

De operationele vertaling in grafische vormgeving doe ik sinds 2017 samen met anderen. Ik wil vooral wat betekenen in het scherp neerzetten wat kwaliteiten van mensen, hun onderscheidend vermogen en wat hen drijft. Personal branding zou je kunnen zeggen (maar die term gebruik ik alleen voor de SEO ;). Het vertalen van de identiteit van de ondernemer naar het positioneren van het bedrijf.

In 2016 leerde ik het NLP-model marketing en branding van Tiouw kennen. Wonder boven wonder sloot dat precies aan bij mijn Merkscan. Dit model maakt een vertaalslag van de essentie van je merk gezien door de ogen van je klant en levert woorden waarmee je klanten kunt raken. Het leverde mij bovendien een tool om mezelf met energie en plezier zichtbaar te maken op een manier die mij past.

Wat mij drijft is uitpluizen waarom mensen doen wat ze doen. Zien waar iemands kracht precies ligt en wat hen 'een laag dieper' drijft. 'Het systeem zien', de rode draad vinden in het hoe, wat en waarom, focus aanbrengen en woorden geven aan visie en missie. Mooi als mensen echt inzien dat ze andere kwaliteiten hebben dan andere en dat ieders drive weer anders is. Nog mooier als ik tools kan aanreiken waarmee mensen het beste van zichzelf inzetten, er energie van krijgen en er anderen mee inspireren. Als ze hun zinvolle bijdrage zien (en er zín van krijgen! ;).

Een merk geeft zín!


Hieronder vind je mijn CV



Curriculum vitae van Lian

Merkspecialist bij Merk Op


grafisch ontwerper en webdesigner bij Studio Merk Op


Communicatiemanager bij Rabobank Nederland


Marketingmanager startende ondernemers bij Rabobank Nederland


marketingmanager ondernemer in prive bij Rabobank Nederland


Projectmanager marketing relatiebeheer bij Rabobank Nederland


Accountmanager bedrijven bij Rabobank Peelland Zuid


Marketingassistent bij EKRO (van Drie Group)


Opleiding
economie marktonderzoek bij Wageningen Universiteit
grafisch ontwerpen bij Artez
SR. communicatiemanagement bij Van der Hilst

 


Mijn CV vind je ook op LinkedIn LinkedIn Merk Op Marketing


Benieuwd naar jou! Bel me of mail